کسب درآمد از یوتیوب (راهنمای جامع) + تعرفه

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

زمان مطالعه: 13 دقیقه

کسب درآمد از یوتیوب ، اگرچه برای شهروندان ایرانی کمی دشوار است ، ولی بسیار درآمد عالی است. یکی از خوبی های یوتیوب برای ایرانی ها درآمدزایی به دلار است که در شرایط فعلی اگر بتوانید دلار بدست آورید بسیار مفید خواهد بود.

اما واقعیت این است که این تحریم ها کسب درآمد از طریق یوتیوب را برای ایرانی ها کمی دشوار کرده است. مانند آموزش SEO و نحوه کسب درآمد از آن ، روش های مختلفی برای کسب درآمد از YouTube وجود دارد.

اما در این مقاله ما با تماشای فیلم از YouTube درآمد کسب خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد تمام نکات از جمله مشکلات کسب درآمد از YouTube در ایران را بیان کنیم ، اگر سوالی دارید می توانید آنها را در بخش نظرات بپرسید.

تعرفه درآمد از یوتیوب

YouTube برای هر بازدید چقدر پرداخت می کند؟ این یکی از سوالاتی است که ممکن است به ذهن شما خطور کند. شاید دیده باشید افرادی در YouTube از زندگی حرفه ای و زندگی مرفه خود عکس می گیرند و این سوال مطرح می شود که چقدر درآمد کسب می کنند.

نمی توان گفت دقیقاً چند دلار YouTube پرداخت می کند. YouTube از هر 1000 بازدید بین 1 تا 2 دلار به شما پرداخت می کند. اما به خاطر داشته باشید که YouTube هزینه تبلیغات ویدیویی شما را پرداخت می کند.

گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش آگهی برای چند ثانیه از ویدئو عبور می کند تا تبلیغ نشان داده نشود ، یا از ابزارهای مسدود کردن تبلیغ استفاده می کند یا از نسخه پریمیوم YouTube استفاده می کند ، در این صورت YouTube به شما برای آن بازدیدها پرداخت نمی کند.

می توانید بگویید مقدار کمی است ، اما اجازه دهید جزئیات بیشتری را توضیح دهیم. باید دیده باشید که اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند ، می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید.

1000 نمایش فوق الذکر فقط برای یک آگهی است اما به عنوان مثال اگر 4 آگهی در ویدئوی خود قرار دهید ، YouTube در ازای هر 1000 بازبینی بین 4 تا 8 دلار به شما پرداخت می کند.

اگر هر یک از فیلم های شما تقریباً 100000 بازدید داشته باشد و 4 تبلیغ در آن قرار دهید ، هر فیلم حدود 400 دلار درآمد کسب خواهید کرد ، دقت کنید در ازای هر یک فیلم!

نکته این است که یوتیوب هزینه بیشتری برای فیلم های علمی می پردازد. اگر بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرطرفداری بسازید ، درآمد بیشتری از دیگران کسب خواهید کرد.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

یادگیری کسب درآمد از یوتیوب بسیار ساده است و یوتیوب شرایط مختلفی برای درآمدزایی کانال دارد. اگر می خواهید از YouTube درآمد کسب کنید ، باید این شرایط را داشته باشید.

شما باید 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت تماشای فیلم داشته باشید. به خاطر داشته باشید که باید این آمار را در 1 سال گذشته داشته باشید و 12 ماه گذشته معیار YouTube است

، برای فعال کردن فرصت کسب درآمد از YouTube ، در 12 ماه گذشته باید 1000 تا سابسکرایبر و 4000 ساعت نمایش داشته باشید. دریافت 4000 ساعت بازدید از 1000 شابسکرایبر آسان تر است ، شما باید روی رسیدن به 1000 سابسکرایبر تمرکز کنید.

پس از داشتن شرایط فوق ، می توانید به استودیوی YouTube خود رفته و درخواست بازبینی کنید. پس از بررسی و تأیید کانال YouTube خود ، می توانید درآمدزایی و تبلیغ فیلم های خود را شروع کنید.

مقال پیشنهادی برای مطالعه: آموزش گرفتن درگاه پرداخت برای سایت 

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

همانطور که گفته شد ، به دلیل تحریم های موجود ، کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است. شما به یک حساب Google AdSense نیاز دارید تا بتوانید از YouTube پول بگیرید و کارهای مالی خود را با YouTube انجام دهید.

در حال حاضر ایجاد این حساب برای افرادی که در ایران زندگی می کنند امکان پذیر نیست. اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید ، می توانید از او بخواهید یک حساب کاربری به نام خود ایجاد کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.

در این بین مواظب افراد سودجو باشید زیرا ممکن است هزینه ای به شما پرداخت نکنند ، بنابراین سعی کنید شخصی را پیدا کنید که به او اعتماد دارید.

افتتاح حساب Google Adsense نیاز به حساب و آدرس بانکی دارد. متأسفانه ، آدرس از ایران و همچنین حساب های بانکی ایران تأیید نخواهند شد.

سعی کنید این کار را به روش صحیح و قانونی انجام دهید ، زیرا اگر YouTube متوجه شود که آن را دور زده اید ، ممکن است کانال شما را ببندد و تمام تلاش های شما به هدر رود.

نه تنها در بخش تأیید حساب ، بلکه در کل فعالیت ، فکر دور زدن YouTube را فراموش کنید. شاید او فوراً متوجه این موضوع نشود ، اما الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال پیشرفت هستند و یک روز او متوجه می شود که می خواهید YouTube را گول بزنید!

blank

بازدید و سابسکرایب فیک

یکی از مباحث مورد بحث در کسب درآمد از YouTube ، بازدیدها و اشتراک های جعلی است. این امکان وجود دارد و شما می توانید آن را برای کانال خود انجام دهید ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، YouTube سابسرایبر های شما را بررسی می کند.

این بررسی فقط مخصوص زمان کسب درآمد (Monetization) نیست و مدام این کار را انجام می دهد. یوتیوب بازدید و Subscribe فیک را به راحتی تشخیص می دهد و آن را کم می کند.

پیشنهاد ما به شما این است که پول YouTube را جدی بگیرید و از امروز شروع کنید. حتی گاهی افرادی هستند که کانال شما را خریداری می کنند.

درست است که کسب درآمد از YouTube در ایران کمی دشوار است ، اما شما تجارت خود را شروع می کنید و سعی می کنید به 1000 مشترک و 4000 ساعت بازدید برسید. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید یوتیوبر موفقی باشید ، باید صبور باشید.

در چند روز اول و حتی در چند ماه اول ، ممکن است فیلم های شما به خوبی مورد استقبال قرار نگیرند و ناامید نشوید. موفق ترین یوتیوبر ها طی 1 یا 2 سال به موفقیت می رسند.

شما به تجهیزات استودیویی نیازی ندارید ،به تجهیزات استودیویی هم نیازی ندارید، می توانید با امکانات کم کار خود را شروع کنید مانند بسیاری از یوتیوبرهای موفق!

همچنین پیشنهاد می شود در صورتی که کانال شما تایید شد و قادر به گذاشتن تبلیغ در ویدئوهای خود بودید، سعی کنید به صورت استاندارد تبلیغ قرار دهید.

متأسفانه برخی کانال ها تبلیغات زیادی را در ویدئوهای خود قرار می دهند که باعث آزار بیننده می شود و کاربران اصلاً آن را دوست ندارند.

تعداد استاندارد تبلیغات به زمان فیلم بستگی دارد و شما باید آن را با توجه به طول ویدیو قرار دهید. می توانید هر آنچه را که درباره آن می دانید ضبط کرده و در YouTube پست کنید.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

کپی رایت در یوتیوب

یکی از مهمترین مواردی که هنگام کسب درآمد با YouTube باید با آن کنار بیایید ، قانون کپی رایت است. قانون کپی رایت در سراسر جهان بسیار سختگیرانه است.

بیشتر اوقات برای دانلود غیرقانونی جریمه زیادی در نظر گرفته شده است. YouTube در سالهای اخیر بسیار هوشمند و پیشرفته شده است و در مورد کپی رایت بسیار سخت گیری می کند.

اگر فقط یک قطعه از آهنگ را در ویدئوی خود قرار دهید ، YouTube به راحتی آن را تشخیص می دهد و به شما اجازه نمی دهد درآمد کسب کنید. اگر از محتوای شخصی در ویدیوی خود استفاده می کنید ، ممکن است آن شخص از YouTube بخواهد درآمد خود را از آن ویدئو برای خود ثبت کند.

یا ممکن است از شما بخواهد ویدیوی خود را حذف کنید و YouTube نیز همین کار را می کند و ویدیوی شما را حذف می کند.

وقتی YouTube متوجه کپی بودن آن شود ، YouTube به صاحب اثر اعلام می کند که آن را در ویدیوی خود کپی کرده اید.  نکته ای که بسیار جالب است ادیتور پیشرفته این شبکه اجتماعی است.

یوتیوب این امکان را به شما می دهد که آن قسمتی که کپی است را یا حذف کنید، یا بیصدا کنید و یا جایگزین کنید.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

تایید حساب گوگل ادسنس از ایران

ممکن است با افراد و یا شرکت هایی رو به رو شوید که پیشنهاد همکاری و افتتاح حساب گوگل ادسنس برای شما بدهند. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بسیار پرریسک و خطرناک است،

اما اگر شناخت کافی از این شخص یا شرکت دارید و از معتبر بودن آن مطمئن هستید ، می توانید همکاری کنید. به یاد داشته باشید که تمام درآمد شما نزد آن شخص واریز می شود و ممکن است او این پول را به شما ندهد.

اگر این اتفاق بیفتد ، نمی توانید در ایران یا خارج از کشور شکایت کنید. دلیل آن کاملاً واضح است ، شما خود این حساب را برای Google ارسال کرده اید و نیازی نیست که برای امور مالی خود برای افراد دیگر حساب ارسال کنید.

بعلاوه ، اگر بتوانید از فضای داخلی ایران شکایت کنید و آن شخص در خارج از کشور باشد ، یک کار بسیار دشوار و شاید حتی غیرممکن پیش رو دارید.

اگر بتوانید یک حساب Google Adsense ایجاد کنید و آن را تأیید کنید ، برداشت درآمد و تبدیل آن به ریال کار ساده ای خواهد بود و بسیاری از شرکت های معتبر هستند که درآمد شما را به ریال تبدیل کرده و برای شما واریز می کنند.

اما مانع اصلی برای ایرانیان بررسی حساب Google Adsense شما است که باید بسیار محتاط باشید. اگر دوستان و آشنایانی در خارج از کشور دارید ، می توانید این مورد را با آنها در میان بگذارید تا آنها بتوانند عملیات تأیید را برای شما انجام دهند.

این چک فقط آدرس را شامل نمی شود. تمام اطلاعات باید در مورد این شخص باشد و حساب بانکی باید در مورد این شخص باشد.

اگر در حال حاضر نمی توانید خودتان و یا دیگران حسابتان را وریفای کنید، شما سعی کنید فعالیت خود را آغاز کنید و دنبال کننده های خود را جذب کنید.

حتی اگر کسب درامد از یوتیوب شما از طریق بازدید هم نباشد، روش های دیگری مانند تبلیغات و اسپانسری وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.

ساخت اکانت یوتیوب برای درامد

چند استراتژی کلی برای کسب درآمد از یوتیوب

در این قسمت از مقاله ، ما می خواهیم استراتژی هایی برای کسب درآمد در موتور جستجوی YouTube ارائه دهیم ، که معمول است و ممکن است موانعی برای اجرای آنها در ایران باشد.

تبدیل شدن به یک یوتیوب پارتنر

برنامه YouTube Partner به این صورت است که به طور منظم یوتیوبرها به ​​ویژگی های ویژه موجود در این پلتفرم دسترسی پیدا می کنند.

برای کسب درآمد در یوتیوب نیازی به یوتیوب پارتنر شدن ندارید (فقط راه‌اندازی یک حساب AdSense و گرفتن بازدید برای انجام این کار کافی است)؛ اما بهتر است بدانید که یوتیوب پارتنر بودن این کار را بسیار آسان تر می کند.

یوتیوب پارتنرها به چندین روش کسب درآمد دسترسی دارند: نه فقط تبلیغات، بلکه حق اشتراک Premium و ویژگی هایی خاص دیگر.

نحوه دریافت درگاه بانکی

چگونگی تبدیل شدن به یک یوتیوب پارتنر:

مرحله 1: ساخت کانال در یوتیوب

مرحله 2: کانال خود را به اندازه کافی رشد دهید که مطابق با شرایط YouTube Partner Program باشد

مرحله 3: حساب AdSense خود را راه اندازی کنید

مرحله 4: تحقیق در مورد ویژگی های کسب درآمد جدید خود

مرحله 5: تمرکز ویژه بر روی رعایت کردن قوانین یوتیوب

فروش کالاهای کسب و کار خود

همیشه به یاد داشته باشید که شما قبل از یک کارآفرین تولید کننده محتوا هستید. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از اینکه به تولید کننده فیلم تبدیل شوید ،

یک کارآفرین بودید ، این بدان معناست که شما در حال حاضر محصول یا خدماتی برای ارائه دارید ، یا اینکه استراتژی بازاریابی YouTube خود را برای فروش محصول خود ایجاد می کنید.

اگر می خواهید محصولات و خدمات خود را از این منظر در YouTube بفروشید ، حتماً یک استراتژی پایدار برای خود و تجارت خود انتخاب کنید.

مراحل به فروش رساندن یک محصول در یوتیوب:

مرحله 1: محصول خود را تصور و طراحی کنید

مرحله 2: محصول خود را بسازید

مرحله 3: یک لندینگ پیج برای محصولتان در سایت خود ایجاد کنید

مرحله 4: قفسه کالایی یوتیوب پارتنر خود را فعال کنید

مرحله 5: محصول خود را در ویدئوهایی که منتشر می کنید، تبلیغ کنید

مرحله 6: کاربران را کانال یوتیوب خود را به لندینگ پیج سایتتان دعوت کنید

تولید محتواهای تبلیغاتی

یکی از مزایای یوتیوب نسبت به اینستاگرام این است که برای دریافت تبلیغات نیازی نیست شما اینفلوئنسر باشید. اگر به نوعی بتوانید بازدید خوبی برای ویدئوهای خود بگیرید ، می توانید با برند های زیادی ارتباط برقرار کرده و در نهایت آنها را در فیلم های خود تبلیغ کنید.

با استفاده از این روش کسب درآمد در موتور جستجوی YouTube ، مراحل از ابتدا تا انتها می تواند در سه مرحله زیر خلاصه شود:

  • یک برند را برای شروع همکاری پیدا کنید
  • یک پیشنهاد وسوسه انگیز در مورد بازدیدی که قرار است به وجود بیاید به آن ها ارائه کنید
  • به صورت شفاف تبلیغات برند موردنظر را در محتوای خود پیاده سازی کنید

از طرفداران خود بخواهید تا مستقیم به شما پول پرداخت کنند

چندین روش مختلف برای کسب درآمد در YouTube وجود دارد. اما همه آنها یک نکته مشترک دارند: شما باید اطمینان حاصل کنید که طرفدارانتان می توانند با کارت اعتباری خود به راحتی از شما قدردانی کنند!

مرحله 1. میزبان لایوهایی شوید که در آن افراد می توانند از Super Chat استفاده کنند

در اوایل سال 2017، یوتیوب ویژگی Super Fan Funding قبلی خود را جایگزین Super Chat کرد. سوپر چت یک ویژگی خاص است که فقط برای YouTube Partners درحین لایو در دسترس می باشد.

طرفداران شما می توانند نظرات خود را در سوپر چت، به شکل بهتری ارائه کنند؛ این امکان، برای مدت زمان مشخصی بسته به میزان پرداختی آن ها، پین خواهد شد.

سوپر چت یوتیوب

مرحله 2. طرفداران خود را تشویق به عضویت در کانال کنید

یوتیوب چنل

YouTube این امکان را دارد که به بینندگان خود اجازه دهید تا عضو کانال شما بشوند. در عوض، آن ها می توانند دسترسی های اختصاصی برای شرکت در لایوهای شما را داشته باشند.

مرحله 3. طرفداران خود را تشویق کنید که اشتراک YouTube Premium را بخرند

این مرحله به طور غیر مستقیم  می تواند برای کانال شما سود داشته باشد. وقتی اعضای YouTube Premium محتوای کانال شما را تماشا می کنند، هزینه اشتراک آن ها را کاهش می یابد (این مسئله برای دیگر کانال ها هم صدق می کند).

سعی کنید محتواهای خود را وایرال کنید

YouTube مانند اینستاگرام یا تلگرام نیست ، زیرا هرکسی می خواهد بتواند از طرف خود محتوای شما را کپی و توزیع کند. اگر می توانید به اندازه کافی محتوای ویروسی و قابل مشاهده ایجاد کنید ؛ مطمئن باشید که کانال های معتبر اجازه شما را می خواهند تا بتوانند نسخه ای از مطالب شما را برای کار خود داشته باشند.

این یک استراتژی منحصر به فرد برای کسب درآمد از یوتیوب است اما به تلاش ، پشتکار ، اختلاف و البته کمی شانس نیاز دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

آخرین مقاله‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا محمدی
سارا محمدی
2 سال قبل

از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.