فوت و فن فروش در اینستاگرام [روش های کاربردی و عملی]

فوت و فن فروش در ایسنتاگرام1

زمان مطالعه: 11 دقیقه

طبق گفته هات سوئیت، تا سال 2020، 200 میلیون کاربر اینستاگرام حداقل یک صفحه تجاری در روز را مشاهده خواهند کرد.

یک سوم از پربیننده ترین داستان ها از برندها هستند.

62 درصد از مصرف‌کنندگان پس از دیدن داستان‌های برندها می‌گویند که علاقه بیشتری به آنها دارند

و احتمالا مشتری آنها خواهند شد و 130 میلیون کاربر اینستاگرام هر ماه روی گزینه خرید کلیک می کنند.

همه این آمارها نشان می دهد که اینستاگرام به یک فرصت فروش عالی تبدیل شده است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

از یک فروشگاه بزرگ که فروشگاه های پررونق و شلوغی در سرتاسر شهر دارد

حداکثر 10 برند از محصولات خانگی که می توانند روزانه خدمات ارائه دهند را می توان در اینستاگرام به فروش رساند

و کسب و کار خود را گسترش دهید.

روش های فروش در اینستاگرام

از زمان تأسیس اینستاگرام در اکتبر 2010، نزدیک به یک میلیارد کاربر هر روز محصولات خود را در شبکه های اجتماعی به مشتریان خود ارائه می دهند.

در سال 2012، فیس بوک جامعه بصری آنلاین 1 میلیارد دلاری را به دست آورد و فیس بوک به تدریج در حال تبدیل شدن به یک ابزار چند منظوره است که خدمات تجاری را هم به مشاغل و هم برای مصرف کنندگان ارائه می دهد.

از آوریل 2020، ایالات متحده در صدر فهرست کشورهایی با بیشترین مخاطب اینستاگرام قرار دارد.

با 500 میلیون نفر که هر روز استوری را در اینستاگرام تماشا می کنند، خرده فروشان شانس بسیار خوبی برای ارتباط با مصرف کنندگان و فروشندگان محصولات اینستاگرام دارند. جی بائر، مجری پادکست، برنده Social Pros و موسس Convince & Convert می گوید:

«امروزه، رسانه های اجتماعی یک رابطه خویشاوندی بین شرکت ها و مشتریانشان ایجاد کرده اند، که در آن رابطه خویشاوندی برابر با قصد خرید یک محصول است.

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی چند منظوره، به یک کاتالیزور برای تعامل کاربران و ابزاری برای موفقیت در تجارت دیجیتال تبدیل شده است.

مقاله پیشنهادی برایم مطالعه: آیا خرید پیج اینستاگرام خوب است یا بد؟

فروش در اینستاگرام چگونه اتفاق می افتد؟

افزایش افرادی که کالاها و خدمات برند دار را به مخاطبان وفادار خود تبلیغ می کنند نشان داده اند که فروش در اینستاگرام می تواند یک کار بسیار سودآور باشد. اینستاگرام پتانسیل عظیمی به عنوان ابزار فروش و تجارت الکترونیک دارد.

درآمد تبلیغات اینستاگرام تا پایان سال 2020 در حدود سی درصد از درآمد غول رسانه های اجتماعی را شامل می شود. به همین خاطر است که معلوم می شود که چرا بسیاری از برند ها از اینستاگرام برای جذب مشتریان احتمالی استفاده می کنند.

راهکارهای فروش در اینستاگرام

دلیل فروش زیاد در اینستاگرام چیست؟

بر اساس داده های آژانس Omnicore ، 37 درصد از افراد بزرگسال در ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند ، که بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام در جهان را تشکیل می دهد ، اما این برنامه دارای کاربری در سراسر جهان می باشد.

در آوریل 2020 ، Statista فهرستی از کشورهایی را که بیشترین تعداد مخاطبان اینستاگرام را دارند منتشر کرد:

  • ایالات متحده (120 میلیون)
  • هند (88 میلیون)
  • برزیل (82 میلیون)
  • اندونزی (64 میلیون)
  • روسیه (46 میلیون)
  • ترکیه (39 میلیون)
  • ژاپن (31 میلیون)
  • مکزیک (26 میلیون)
  • انگلستان (25 میلیون)
  • آلمان (22 میلیون)
  • ایتالیا (21 میلیون)
  • فرانسه (19 میلیون)

صاحبان مشاغلی که می خواهند قدرت فروش خود را بهبود بخشند و تجارت خود را گسترش دهند، نباید از مزایای فروش در اینستاگرام غافل شوند.

با توجه به تعداد زیادی از افرادی که هر روز وارد پلتفرم اشتراک عکس و ویدیو می شوند، جای تعجب نیست که کسب و کارها از این فرصت برای تسخیر بازارهای هدف با کمک تلفن های هوشمند استفاده کنند.

فوت و فن فروش در اینستاگرام چیست؟

1- نشان دهید که واجد شرایط هستید

دو فروشگاه لوازم ورزشی با محصولات مشابه را در نظر بگیرید.

یک فروشگاه توسط یک فرد عادی و دیگری توسط یک پیشکسوت ورزش اداره می شود، شما از چه کسی خرید می کنید؟

البته ممکن است از فروشگاهی که توسط کارشناس ورزشی اداره می شود، محصولات هر دو فروشگاه یکسان باشد، اما خرید لوازم ورزشی از یک متخصص ورزشی مطمئن تر و رضایت بخش تر است.

بنابراین در هر زمینه ای که خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهید، نشان دهید که واجد شرایط و متفاوت از رقبای خود هستید.

به عنوان مثال، اگر در اینستاگرام گل و گلدان می فروشید، نشان دهید که سال ها در این زمینه فعالیت می کنید، در صورت شرکت در رویداد تخصصی به کاربرانی که نشان می دهند در این زمینه متخصص هستید، آموزش و مشاوره ارائه دهید.

حوزه گل و گیاه در صورت شرکت حتما با عکس و فیلم به کاربران نشان دهید که به عنوان کارشناس در این رویداد حضور دارید.

همه اینها کم کم به کاربران نشان می دهد که شما در این زمینه متخصص هستید و صلاحیت های لازم را دارید، این باعث می شود خیلی راحت و سریع به شما اعتماد کنند و این یعنی کسب درآمد از اینستاگرام.

2. نشان دهید که اعتماد دارید

از چه کسی خرید می‌کنید، کسی که نمی‌شناسید یا کسی که به او اعتماد دارید؟

قطعا گزینه دوم است، پس به آن به عنوان دومین راه عالی برای بهبود فروش در اینستاگرام اعتماد کنید.

علاوه بر شایستگی، باید نشان دهید که قابل اعتماد هستید. اعتماد یعنی چه؟

مقاله پیشنهادی برایم مطالعه: راهکارهای کسب درآمد با گوشی برای نوجوانان [بدون سرمایه]

درآمد از اینستاگرام

تفاوت با صلاحیت چیست؟

از طریق شایستگی نشان می دهید که در رشته خود قوی و متخصص هستید.

اما آیا واقعاً به مشتریان یا سود خود علاقه دارید؟ یعنی اعتماد

مصرف کنندگان باید به شما اعتماد کنند و مطمئن شوند که سود کسب و کار اولویت شماره یک شما نیست.

اگر بهبودی را تضمین می کنید، واقعاً این کار را انجام دهید و به دیگران نشان دهید که به قول خود وفا کرده اید.

اگر مشتریان راضی دارید، به فالوورهای اینستاگرام خود نشان دهید که مشتریان شما از شما راضی هستند.

3- خرید از اینستاگرام را آسان کنید

هر چه خرید از اینستاگرام راحت تر باشد احتمال وقوع آن بیشتر می شود وقتی فرآیند خرید سخت و نامطمئن داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

برخی از خریدهای خود را از دست می دهید.

به جای اینکه کاربران را وادار به گذاشتن نظر و درخواست قیمت کنید، فقط محصول و قیمت آن را توضیح دهید.

به جای تشویق مصرف کنندگان به مستقیم بودن، خیلی واضح در مورد فرآیند خرید و سفارش کالا صحبت کنید.

مثلا برای خرید بنویسید با شماره زیر تماس بگیرید و کد محصول را اعلام کنید.

یا اگر پرداخت آنلاین دارید به کاربران بگویید لینک ثبت سفارش را وارد کرده و کد محصول را وارد کنند.

بنابراین ابتدا سعی کنید فرآیند خرید را به طور کامل شرح دهید و در مورد محصول و قیمت آن بسیار واضح صحبت کنید.

دوم، سعی کنید راه های مختلفی برای خرید داشته باشید.

4. سریع پاسخگو باشید

شخصاً وقتی در یک کامنت سؤالی می‌پرسم و می‌بینم که در عرض چند دقیقه به نظرم پاسخ داده می‌شود، احساس خوبی نسبت به این صفحه دارم.

این احساس که این صفحه یک صفحه فعال است، افرادی هستند که واقعا پاسخگو هستند، افرادی هستند که هر زمان که بخواهم می توانم با آنها ارتباط برقرار کنم،

افرادی هستند که واقعا به دنبال فعالیت حرفه ای در اینستاگرام هستند و می توانم به حرف ها و گفته های آنها اعتماد کنم.

تمام این احساسات تنها از طریق پاسخ صحیح و سریع مخاطب ایجاد می شود که برای شما بسیار ارزشمند است.

پس به پاسخ درست و به موقع فکر کنید که بسیار مهم است.

پاسخگویی به مشتریان باعث افزایش اعتماد و اطمینان آنها می شود و افزایش اعتماد به معنای افزایش فروش در اینستاگرام است.

5- محصولات را به درستی پرزنت کنید

هر یک از پست های شما چیزی برای گفتن دارد و از آنجایی که ما در اینستاگرام هستیم، بیشتر این کلمات توسط شما گرفته می شود.

نه تنها عکس های محصول، بلکه تمامی عکس های اینستاگرام شما باید با کیفیت بالا و مرتبط با کپشن باشند.

بهتر است از زوایای مختلف از محصول خود عکس بگیرید و چیدمان مناسبی داشته باشید.

6- به طور منظم فعال باشید

نظر شما در مورد فروشگاهی که یک روز باز است و یک روز تعطیل است چیست؟

فروشگاهی که گاهی دو روز از صبح تا شب باز است و گاهی چند روز تعطیل است؟

من به شخصه نمی توانم به آنها اعتماد کنم، احساس می کنم هر لحظه می توانند کارشان را برای همیشه ترک کنند.

پس سعی کنید اگر روزانه مطالبی را پست می کنید برنامه ای برای حضور در اینستاگرام داشته باشید، سعی کنید این روال را حفظ کنید، اگر در هفته چند پست می گذارید، همیشه سعی کنید برای هر هفته برنامه داشته باشید.

چه بیویی برای فروش در اینستاگرام بهتر است ؟

بعد از تغییر حساب کاربری کسب‌و‌کار به حالت Business، اطلاعات اصلی کسب‌و‌کار را باید در قسمت Bio ثبت کرد.

در این قسمت به زبانی خیلی ساده و سرراست به مخاطبان خود توضیح می‌دهید که کار شما چیست و چطور می‌توانید به آنها کمک کنید.

به طوری که به محض وارد شدن به صفحه شما و دیدن توضیح بیو متوجه شوند که کار شما چیست.

مقاله پیشنهادی برایم مطالعه: استوری گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر [در 30 ثانیه]

فوت و فن فروش در اینستاگرام

تنظیم تقویم محتوایی برای فروش در اینستاگرام

استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید.

مشخص کنید که چه محتوایی برای یک بازه زمانی مشخص مثلا یک هفته یا یک ماه به چه دلیل و هدفی منتشر می شود.

نحوه برنامه ریزی شما کاملاً به تجارت شما بستگی دارد.

می توانید محتوای صفحه را در دسته بندی های مختلف (فروش، اطلاعات، ویژگی های سایت، مسابقات و مشارکت مخاطبان و غیره) دسته بندی کنید.

این دسته بندی باید بر اساس استراتژی محتوای شما و نیازهای کسب و کار شما تعیین شود.

سپس یک تقویم با محتوایی بسازید که روزهای مختلف هفته و محتوایی را که در آن روز منتشر می شود، توضیح دهد.

جزئیاتی مانند زیرنویس ها، هشتگ های استفاده شده، موقعیت مکانی، برچسب ها و … این تقویم محتوا به شما کمک می کند.

قبل از اینکه به هر روز و هر هفته برسید، همه موارد لازم را آماده کنید و چند قدم جلوتر باشید.

مقاله پیشنهادی برایم مطالعه: از کجا بفهمیم جز کلوز فرند هستیم ؟ [راهکار 100% عملی]

لایک و کامنت بخریم یا نه؟

  • هرگز لایک و فالور نخرید و از نرم افزارهای افزایش لایک استفاده نکنید
  • از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید
  • از فضاهای کاری دیگرتان فالور جذب کنید
  • از یک اسم واقعی برای صفحه‎ خود استفاده کنید
  • دوستانتان را در پست‎ های خود تگ کنید

هشتگ های حوزه خودتان را فالو کنید

  • در توضیحات درج شده هشتگ بزنید
  • برای نگهداشتن عکس های مشتریانتان ، برند هشتگ را تشویق کنید.
  • این به خصوص برای تجارت هایی که یه صورت آن لاین هستند بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • مشتریان Passion Planner’s با برنامه ریزانشان خلاق خواهند بود.
  • شرکت الهام بخش ترین پست ها را به نمایش می گذارد
  • که سپس منجر به خلق یک اجتماع در اینستاگرام پر از بزرگترین طرفدارانش می باشد.
  • در پست بالا Passion Planner با یک PLANNERTIP آغاز و با چندین برند هشتگ آن را پایان داده است.
  • هشتک Passion Planner به تنهایی نزدیک ۶۰۰۰۰ پست دارد.
  • وقتی که شما یک جامعه ثابت اینستاگرام دارید آغاز فروش شما به تعداد این اجتماع خواهد بود.

چند تکنیک برای افزایش فالور اینستاگرام

از فیلترهای اینستاگرام کمترین استفاده را بکنید

مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید

از انتشار محتوای بی ربط به صفحه خود خوداری کنید

خلاق باشید

در اینستاگرام برندسازی کنید

به جای استفاده از پس زمینه سفید که در بسیاری از عکس محصولات استفاده می شود، وسایل را در تصاویری که به سبک زندگی هستند استفاده کنید.

برای مثال اگر محصول شما یک نوشیدنی است ، در تصویر خود به جای نشان دادن بطری آن شخصی را نشان دهید

که در حال لذت بردن از نوشیدنی است .

Warby Parker نمونه بسیار خوبی از برند سبک زندگی است.

شما می توانید عکس محصولات و عکس اشخاص مختلف که از استفاده محصول لذت می برند و طرفدار آن هستند، را در پست ها ببینید .

برای مشتریان آسان تر است که عکس خودشان در استفاده از محصولات را در تصاویر ببینند وسپس فروش به آنها هم بسیار آسان می شود.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

آخرین مقاله‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها