دامنه چیست؛ اهمیت ویژه آن در برندینگ شما

دامنه چیست

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دامنه چیست. نام تجاری یک جنبه حیاتی از موفقیت هر شرکتی است، و برای شرکت هایی که به دنبال متمایز کردن خود از رقبا و مقیاس هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. این اولین برداشت شماست. نام دامنه نقطه تمایز شماست و دلیلی بر اعتبار کسب و کار شما است. به طور خلاصه، نام دامنه مناسب بسیار باارزش است. در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟

اگر می‌خواهید یک حضور آنلاین برای کسب و کار فعلی خود ایجاد کنید، انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است. این به هر مشتری بالقوه کمک می‌کند تا وب سایت شما را در اینترنت پیدا کند و شناسایی کند.

دامنه‌ها بسیار مهم هستند – بسیاری از مشاغل مانند آمازون و اپل حتی چندین نام دامنه را برای ارائه محتوای مختلف خریداری می‌کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند حضور آنلاین گسترده تری داشته باشند و استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنند.

نام های دامنه نقش مهمی‌در فعالیت های فروش و بازاریابی هر سازمان ایفا می‌کنند. نام دامنه نام وب سایت شما است. نام دامنه آدرسی است که کاربران اینترنتی می‌توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. نام دامنه برای یافتن و شناسایی رایانه‌ها در اینترنت استفاده می‌شود. رایانه‌ها از آدرس های IP استفاده می‌کنند که یک سری از اعداد هستند.

با این حال، به خاطر سپردن رشته اعداد برای انسان دشوار است. به همین دلیل، نام های دامنه به جای استفاده از آدرس های IP، برای شناسایی موجودیت‌ها در اینترنت توسعه یافتند و مورد استفاده قرار گرفتند.

دامنه و برند؛ برنده تا عرش یا کوبنده به فرش

دامنه و برند برنده تا عرش یا کوبنده به فرش

اولین قدم برای برندسازی کسب و کارتان با نام دامنه، درست انتخاب کردن نام دامنه است. اگر قوانین را بدانید، از اشتباهات رایج مانند استفاده از کاراکترهای خاص مانند خط تیره و شکل (www.fastcars-4u) یا طولانی کردن آن (www.effectivemuscle-enhancer.com) یا بدتر از آن، انتخاب نامی‌به اندازه جزیره قلم مخرب (www.penisland.com)  جلوگیری خواهید کرد. نام دامنه ایده آل چیزی است کوتاه، معنی دار و خلاصه مانند www.webramz.com.

نام دامنه یک بخش ضروری از داشتن یک وب سایت است، اما تنها بخشی از معادله است. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، به محتوا و یک سرویس میزبانی نیاز دارید تا فایل‌های خود را ذخیره کنید تا بتوان به آنها در اینترنت دسترسی داشت. به یاد داشته باشید که داشتن یک دامنه به این معنی نیست که هاست نیز شامل می‌شود.

نام تجاری دامنه یک چرخ دنده مهم در ایجاد وفاداری مشتری است.

این منطقی است زیرا، پس از همه، شما برای ساختن یک هویت برند قوی سرمایه گذاری کرده اید. آدرس وب سایت شما اولین نقطه مرجعی است که مصرف کننده هنگام تصمیم گیری در مورد شرکت در نظرسنجی شما می‌بیند. برای ایجاد یک برداشت اولیه خوب و افزایش احتمال مشارکت، با سفارشی کردن آدرس وب خود، یک صفحه نهایی حرفه ای اضافه کنید.

به هر کامپیوتر یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده شده است. این آدرس IP به رایانه های دیگر اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با این حال، به خاطر سپردن آدرس IP ممکن است دشوارتر باشد.

به عنوان مثال، کدام یک را برای راحت‌تر به خاطر سپردن 62.546.69.2 یا webramz.com  انتخاب خواهید کرد؟

نام های دامنه برای حل مشکل به خاطر سپردن آدرس های IP به وجود آمدند. به جای اینکه یک رشته پیچیده از اعداد را در نوار URL تایپ کنید، فقط یک نام دامنه را وارد کنید.

4 راهنمایی برادرانه هنگام انتخاب نام دامنه

1- لینک دهی آسان

4 راهنمایی برادرانه هنگام انتخاب نام دامنه

برخی از نام های تجاری آنقدر کوتاه و جذاب هستند که به راحتی می‌توان آنها را در نوار آدرس تایپ کرد و آنچه را که می‌خواهید به دست آورد. به عنوان مثال، اگر من بخواهم آخرین اخبار را دریافت کنم، به سادگی در مرورگر خود “Time.news”  را تایپ می‌کنم و به وب سایت تایم لینک می‌شوم. لینک دهی آسان نه تنها باعث صرفه جویی در زمان تایپ افراد می‌شود، بلکه تعداد ترافیک وب سایت شما را افزایش می‌دهد.

اگر نام دامنه طولانی دارید، می‌تواند دلسرد کننده باشد، به خصوص اگر نام تجاری شما هنوز محبوبیت نداشته باشد. نام های دامنه کوتاه و معنی دار همیشه برای برندسازی برنده خواهند بود.

2- نام دامنه های فراخوان برای اقدام

Call to action روشی قدرتمند برای سوق دادن مخاطبان به عمل است. هیچ تحلیلگر سئو (یا هر بازاریاب) نمی‌تواند بدون آن کار کند. نام دامنه ای که به خوبی روی لب بنشیند می‌تواند یک فراخوان ناخواسته اما موثر باشد. از کلمات عمل محور استفاده کنید تا به مشتریان خود بگویید چه کاری انجام دهند.

نام دامنه www.buyfastcars.com ساده و سرراست است. علاوه بر این، مردم را به بازدید از وب سایت شما و خرید خودروهای سریع ترغیب می‌کند. از آنجایی که نمی‌توانیم دکمه‌های CTA را روی مطالب چاپی یا صداهای رادیویی مانند یک پست وبلاگ قرار دهیم، یک نام دامنه کاربردی راه خوبی برای ترغیب مخاطبان شما است.

3- یک کمپین بازاریابی با استفاده از یک نام دامنه خاص برنامه ریزی کنید

برندسازی روشی کارآمد برای افزایش آگاهی و دیده شدن درباره کاری است که کسب و کار شما انجام می‌دهد. اگر در حال حاضر در حال اجرای یک کمپین بازاریابی هستید، می‌توانید یک نام دامنه را به طور خاص برای جذب مشتریان جدید و فعلی ثبت کنید. امروزه برندها دامنه‌های .org را ثبت می‌کنند که مربوط به جایگاه و کمپین‌هایشان است.

4- به نام دامنه خود معنی بدهید

آیا دلیلی برای برند خود دارید؟ شما می‌توانید پیامی‌را که مربوط به برند شماست به نام دامنه گره بزنید. وقتی مشتریان آن را می‌بینند، ایده ای از آنچه شما برای آن مطرح می‌کنید، دارند. در مثال زیر www.smart.BMW، به سرعت می‌توان نتیجه گرفت که BMW با طیف وسیعی از خودروهای هوشمند سازگار با محیط زیست از پایداری حمایت می‌کند.

با این حال، این تنها زمانی ایده آل خواهد بود که نام تجاری شما به یاد ماندنی و مختصر باشد. اگر BMW قبلاً یک برند محبوب خودرو نبود، مردم تعجب می‌کردند که چه ارتباطی بین “هوشمند” و “BMW”  وجود دارد. در نتیجه خلاقانه نام دامنه خود را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

ثبت دامنه چند دقیقه طول می‌کشد. اما ایجاد یک برنامه جامع برای جا دادن نام دامنه در استراتژی کلی حفاظت از برند شما، در عین حفظ هدف و مبارزه فعالانه با متخلفان، زمان می‌برد. متخصصان حفاظت از برند که تفاوت های ظریف حاکم بر چشم انداز قانونی در مورد نام های دامنه را درک می‌کنند، می‌توانند از یک استراتژی فعال و متفکرانه استفاده کنند که هویت برند را افزایش می‌دهد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دامنه با وب رمز میتوانید با متخصصین و مشاوران این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

آخرین مقاله‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها