همکاری در فروش چیست؟ [آموزش کسب درآمد]

همکاری در فروش چیست

همکاری در فروش چیست؟ چگونه از همکاری در فروش کسب درآمد کنیم؟ اگر شما هم به تازگی با واژه همکاری در فروش آشنا شده اید و می خواهید روش های کسب درآمد از آن را 0 تا 100 بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همکاری در فروش یا affiliate marketing همان بازاریابی پورسانتی آنلاین و یکی از سریع ترین راه های کسب درآمد اینترنتی است.

وقتی کلمه بازاریابی را می شنوید ، ممکن است ساعت ها به صحبت و بحث درباره محصولات و متقاعد کردن مشتریان برای خرید فکر کنید.

اما با پیشرفت تکنولوژی ، بازاریابی به نوعی بازاریابی وابسته از طریق وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

با کسب درآمد از طریق همکاری در فروش ، می توانید به درآمد ماهیانه 2 تا 300 میلیون تومان برسید ، مشروط بر اینکه کار خود را با برنامه و مستمر انجام دهید.

همکاری در فروش (affiliate marketing) چیست؟

افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی برد- برد میان فرد بازاریاب و شرکت همکاری در فروش است. در این روش افراد برای شرکت هایی که همکاری در فروش یا فروشگاه هایی (به آن ها merchant گفته می شود ) که قصد بالابردن فروش اینترنتی خود را دارند بازاریابی می کنند.

تولید کننده محصول مبلغی را به عنوان درصدی از فروش محصول تعریف می کند (یا در خبرنامه مشترک شوید یا محصولات را برداشت کنید).

همکاری در فروش نزدیک به بیست سال است که در سراسر جهان وجود دارد و آمازون برای اولین بار آن را راه اندازی کرد.

این روش بازاریابی به تدریج به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی و دیجیتال تبدیل شده است.

بد نیست بدانید که 81% از برندها از طریق همین سیستم بازاریابی قدرت خود را افزایش داده اند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: لیست بهترین وبلاگ های ایرانی

آیا افیلیت مارکتینگ همان تبلیغات است؟

افلیت مارکتینگ با تبلیغات محض متفاوت است، برای تبلیغات صاحب کسب و کار باید هزینه پرداخت کند تا در مدت زمانی مشخصی محصولش دیده شود

ولی در افلیت مارکتینگ به ازای هر مشتری که از طریق کلیک بر لینک تبلیغ ناشر خرید می کند کمیسیون اختصاص داده می شود.

به طور خلاصه ، کار بازاریابی که قصد همکاری در فروش را دارد متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول و هرگونه فعالیتی است که به فروش محصول کمک می کند.

افلیت(بازاریاب) هیچ ارتباطی با حمل و نقل ، بازپرداخت و سایر مسائل ندارد! کار یک مرد فقط بدست آوردن آن است!

آیا سیستم همکاری در فروش برای شما مناسب است؟

اگر شما یک وبلاگ نویس هستید ، علاقه مند به تولید محتوا و فعال در زمینه فناوری و اطلاعات هستید یا یک وبلاگ نویس و علاقه مند به بازاریابی یا به دنبال شغل پاره وقت یا دوم هستید ، می توانید در سیستم همکاری در فروش موفق شوید.

قبل از شروع فعالیت همکاری در فروش ، درباره بازاریابی تحقیق کنید و بدانید که مانند هر مشاغل خانگی دیگر ، به برنامه منظمی نیاز دارد.

برای کسب درآمد از همکاری در فروش ، بهتر است با SEO ، طراحی وب سایت ، قوانین کپی رایت و کار گروهی آشنا باشید تا بهترین نتایج را به دست آورید. اما نگران نباشید ، همه این موارد را می توان پس از راه اندازی آموخت.

بازاریابی از این طریق ساده و ارزان است و هیچ قرارداد جدی وجود ندارد. اگر به کسب درآمد آنلاین علاقه دارید ، همکاری در فروش یکی از بهترین راه ها است.

همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

برای شروع کسب درآمد از همکاری در فروش ، به سایتی با محتوای عالی نیاز دارید ، اگرچه در ابتدا می توانید با صفحات اینستاگرام یا کانال های تلگرام شروع کنید ، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم یک وب سایت راه اندازی کنید.

زیرا شبکه های اجتماعی چندان قابل اعتماد نیستند و دسترسی به آنها ممکن است از بین برود.

پس از راه اندازی سایت ، تولید محتوای هدفمند را آغاز کرده و مشخص کنید که می خواهید با چه شرکت هایی همکاری کنید. درآمد و سود بازاریابی وابسته یک شبه به دست نمی آید و فرآیندی است که باید در طول زمان دنبال شود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین ابزارهای انالیز سرعت سایت چیست؟

اما اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که؛ “صاحب محصول از کجا می فهمد که بازدید کننده از طرف کدام همکار فروش معرفی شده است؟” چرخه زیر را در نظر بگیرید.

1: با عضویت در یک سایت فروشگاهی ، این سایت پنلی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن می توانید لینک های دلخواه خود را برای محصولات مورد نظر خود ایجاد می کنید.

این لینک ها منحصر به فرد بوده و برای هر کاربر ایجاد شده است. می توانید لینک های بازاریابی ایجاد شده در مرحله قبل را در وب سایت خود قرار دهید. این لینکها را می توان در صفحه محصول یا در تبلیغات بنری قرار داد.

2: به محض ورود مشتری وب سایت شما به سایت محصول (در این مثال در سایت فروشگاه) با کلیک روی این لینک،

3: بستر همکاری فروش خودکار می فهمد که بازدیدکننده از کدام لینک را وارد کرده سایت شده است.

4: در صورت خرید ، میزان و جزئیات خرید در پنل کاربری بازاریاب نمایش داده می شود. می توانید از درآمد خود لذت ببرید.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

نقش های اصلی در سیستم همکاری در فروش چیست؟

صاحبان محصول (شرکت همکاری در فروش)

شرکت همکار در فروش می توانید یک کارآفرین، یک شرکت تولیدی یا یک شرکت بزرگ تجاری با محصولاتی با ماهیت فیزیکی یا محصولات خدماتی یا آموزشی و … باشد.

همکاران فروش یا افلیت ها (تبلیغ کنندگان، بازاریابان)
یک فرد یا یک شرکت است که محصول را به خریداران عرضه می کند و خریدار را ترغیب به خرید محصول می کند. درصدی از سود حاصل به بازاریاب تعلق می گیرد.

شبکه ها (Networks)
شبکه ها واسط بین صاحبان محصول و همکاران فروش است. شبکه ها همان سرویس های ارائه دهنده تبلیغات آنلاین هستند. مانند شبکه تبلیغات ادرو ، افیلی و دیما افیلیت پلتفرم هایی هستند که تبلیغات بنری ،همسان و یا متنی را در ایران انجام می دهند.

Clickink ،HitPath ،affTrack ،linktrust ،Adellxity ،Post Affiliate Pro ،Journey by Cake ،Voluum ،TUNE و… نمونه ای از ابزار افیلیت مارکتینگ هستند که بهتر است هر بازاریابی باید با آنها آشنا باشد.

مصرف کنندگان (مشتری)
دریافت کنندگان خدمات و محصولات هستند که با خرید مستقیم یا از طریق وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی، تولیدکننده محصول و بازاریاب هر دو به سود می رسند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین افزونه های نظرسنجی وردپرس

روش‌های متفاوت پرداخت به بازاریابان

  • پرداخت به ازای هر فروش
  • پرداخت به ازای عضویت
  • پرداخت بر اساس نمایش آگهی
  • پرداخت به ازای کلیک
  • پرداخت مبلغ ثابت به ازای مدت زمان ثابت

آموزش افیلیت مارکتینگ

چطور از طریق همکاری در فروش درآمد خود را میلیونی کنیم؟

بازار هدف را بشناسید و برای رسیدن به اهداف وب سایت خود تلاش کنید.

در ارائه محصول صادق باشید و در توصیف محصول اغراق نکنید. با اغراق و ارائه کیفیت غیرحرفه ای ، به مشتریان خود اعتماد نمی کنید.

فقط در فروش کالاهای با کیفیت همکاری کنید ، فقط بر درآمدزایی تمرکز نکنید! اطمینان از کیفیت خوب و افزایش اعتبار ، درآمد شما را افزایش می دهد.

در فروش با محصولات مرتبط با موضوع وب سایت خود همکاری کنید. به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در مورد محصولات دیجیتالی است ، به اشتراک گذاری پیوندهای مربوط به لوازم آرایشی جالب به نظر نمی رسد.

تبلیغ محصولی که به نفع مخاطب است آن را به مشتری تبدیل می کند.

لیستی از ایمیل هایی که می توانند مشتری شما باشند تهیه کنید و بازاریابی ایمیلی انجام دهید. یک صفحه محصول برای آنها ارسال کنید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین افزونه پرسش و پاسخ وردپرس چیست؟

تبلیغات بیش از حد ، اثربخشی سایت شما را کاهش می دهد و باعث می شود سایت آن سطحی به نظر برسد.
محصولات فروشگاه های مختلف که مربوط به کسب و کار شما هستند را تبلیغ کنید.

این امر باعث تنوع در کسب و کار شما و ایجاد درآمد پایدار برای شما می شود.

سیستم همکاری فروش باید از پشتیبانی قوی برخوردار باشد ، زمان پردازش سفارشات نباید بیش از یک یا دو روز طول بکشد.

اگر سیستم وابسته ضعیفی دارید ، تمام تلاش شما برای جذب مشتری بی نتیجه خواهد بود.

سیستم های همکاری در فروش ایرانی کدامند؟

سیستم همکاری در فروش در ایران با حوزه های مختلف کار می کنند مانند همکاری در فروش نرم افزار،

همکاری در فروش لباس و لوازم آرایشی بهداشتی، همکاری در فروش خدمات گردشگری، همکاری در فروش مواد غذایی، همکاری در فروش بیمه، همکاری در فروش خدمات میزبانی وب و دامنه،

همکاری در فروش دوره های آموزشی و … ما در اینجا چند نمونه از سیستم همکاری در فروش را به شما معرفی کرده ایم.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: کسب درآمد از یوتیوب

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

صدها میلیون خرید از این فروشگاه آنلاین نشان دهنده اعتماد مشتری به این نام تجاری است. دیجی کالا روزانه حدود 300000 پست دارد و این پتانسیل قوی برای فروش محصولات را نشان می دهد.

برای همکاری در فروش دیجی کالا نیازی به یک شبکه اجتماعی محبوب ندارید. فقط یک صفحه اینستاگرام یا یک کانال یا وب سایت تلگرام داشته باشید. حدود 30،000 سایت از همکاری در فروش دیجی کالا درآمد کسب می کنند.

همچنین می توانید مقاله ای در سایت خود در مورد موضوعات مرتبط با محصولات ارائه شده در دیجی کالا بنویسید تا عموم مردم علاقه مند به خواندن مقاله شما و خرید این محصول باشند.

محتوای شما باید در Google رتبه خوبی داشته باشد تا توسط عموم دیده شود و محتوای آن باید جامع و مفید باشد تا بتواند نیازهای کاربر را برآورده کرده و برآورده کند.

سایر سیستم های همکاری در فروش

بعد از دیجی کالا، راست چین، می مارکت، شرکا، سبزگستر، توربین، بیمیتو، میسو مارکت، سون ‌هاست، مدیر سبز، آکادمی دیجیتال مارکتینگ و…

سیستم های همکاری در فروش های فعال در ایران هستند که پیشنهاد می کنیم قبل از شروع همکاری درمورد آن ها تحقیق کنید و از تجربیات دیگران و دیدگاه هایی که در مورد آن ها قرار می دهند استفاده کنید تا آگاهانه عمل کنید.

کسب درآمد همکاری در فروش

همکاری در فروش اینستاگرام چگونه است؟

اگر توانایی طراحی وب سایت را ندارید ، یک صفحه اینستاگرام با محتوای مفید به راحتی می تواند به شما در کسب درآمد از طریق همکاری در فروش کمک کند.

  1. در اینستاگرام ، باید فروش را در استوری انجام دهید و به مخاطبین خود بگویید که کدام محصول را از کجا بخرند.
  2. پست های رایگان قرار دهید و در بازه های زمانی متفاوت در استوری لینک محصولات مورد نظر خود را قرار دهید.

توجه داشته باشید که قرار دادن لینک در بیو و یا پست به اندازه استوری کارآمد نیست. شما می توانید ازای هر خرید که بوسیله پیج شما انجام می شود، درصد مشخصی را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

شاید برای شما سوال باشد که چگونه مطمئن شوید مشتری از کدام صفحه وارد صفحه محصول شده است؟ و در اینجا باید با ابزاری به نام لینک های قابل پیگیری آشنا شوید که برای هر صفحه منحصر به فرد است.

استفاده از کدهای تبلیغاتی یکی دیگر از راه های همکاری در اینستاگرام است. عموم مردم با وارد کردن کد در صفحه خرید محصول ، مقدار مشخصی تخفیف از صاحبان محصول دریافت می کنند.

به این ترتیب می توانید ببینید هر صفحه چقدر بر فروش محصولات تأثیر می گذارد.

داستان یک افلیت موفق

افلیت کار موفق

فلین پس از اخراج در سال 2008 یک بازاریاب شد. او تصمیم گرفت در وبلاگ LEED خود کار کند و به زودی شروع به کسب درآمد کرد.

پت فلین از Google Adsense استفاده کرد و به تدریج با کلیک روی وب سایت خود شروع به کسب درآمد کرد. او در ابتدا پیشنهاد فروش کتاب الکترونیکی را دریافت کرد و پس از یک سال و نیم کار در وب سایت خود ، اولین درآمد بازاریابی وابسته وی در نوامبر 2008 8000 دلار بود و در سال 2013 به بیش از 50،000 دلار رسید.

نام پت فلین نام بسیار موفقی است در زمینه همکاری در فروش

اگرچه منابع درآمد دیگری نیز وجود دارد ، اما تقریباً 80 درصد درآمد وی از همکاری در فروش به دست می آید. فلین معتقد است که به عنوان یک افیلیت مارکتر ، شما باید بر نحوه خدمت به مخاطبان خود تمرکز کنید و ارزش مخاطبان خود را بدانید.

پت فلین در وب سایت خود نه تنها در مورد بازاریابی وابسته ، بلکه در مورد خدمات مختلف تجاری نیز صحبت می کند. پت فلین یک پادکست ویژه با بیش از 400 قسمت دارد که در مورد هر آنچه می توانید در مورد بازاریابی تجاری بدانید صحبت می کند.

همانطور که خواندید در سیستم همکاری در فروش نیاز به تولید محصول یا خدمات نیست، نیاز به سرمایه گذاری ندارد و در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید می توانید انجام دهید و حتی در خواب هم کسب درآمد کنید.

شما می توانید در روش همکاری در فروش درآمد دلاری هم داشته باشید.

منبع:
راست چین

 

 

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

یک پاسخ بنویسید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن